Skills Based Approach First Glance from Basic Science Department

Authors

  • Susana Juanto Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina
  • Viviana Cappello Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina
  • Fabiana Prodanoff Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina
  • Lia Zerbino Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina

DOI:

https://doi.org/10.33414/rtyc.41.1-17.2021

Keywords:

Skills Based Approach, Physics, Chemistry, Mathematics

Abstract

This paper intends to relate the SBA (Skills Based Approach) origin, the competence concept construction, teaching changes expected, relationship with CONFEDI proposal and the relationship between SBA and learning results. Experiencies developed in our Department (FRLP-UTN) are also discussed

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Viviana Cappello, Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina

Docente investigadora del Grupo IEC

Directora del Laboratorio Matemática

FRLP-UTN

Fabiana Prodanoff, Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina

Doctora en Enseñanza de las Ciencias.

 

Lia Zerbino, Grupo IEC (Investigación En Enseñanza de las Ciencias) Facultad Regional La Plata, Universidad Tecnológica Nacional - Argentina

Doctora en Fisica.

Directora del IEC

Published

2021-08-03

How to Cite

Juanto, S., Cappello, V., Prodanoff, F., & Zerbino, L. (2021). Skills Based Approach First Glance from Basic Science Department. Technology and Science Magazine, (41), 1–17. https://doi.org/10.33414/rtyc.41.1-17.2021